Om mig

stockholm
Detta är en mellansyrras bekännelser..... Jag är mellansyrran. Jag tycker om: att skriva, prata, diskutera, dricka kaffe,sport Jag älskar: min familj och mina vänner Speciellt med mig: är otroligt glömsk och jag växlar i mitt humör rätt snabbt. Blir arg lika fort som jag blir glad eller ledsen. Dock sällan sur. Är en fantastisk bilförare, tutar och svär åt alla som inte kör lika bra. Meriter: Diskbråcksopererad. Är precis lika snygg som på min bild, kameran ljuger aldrig. Förväntar mig att bli behandlad som den prinsessa jag är! Dessutom ägnar jag en hel del tid till att rota runt och snoka bland andras bloggar....

måndag 18 januari 2010

Finbesök

skulle man kunna kalla det för. Med tanke på att han var fin. Elektrikern som var här nyss alltså på besök. Jag tror jag sakta men säkert glider in i en finperiod. För faktiskt är det mesta fint just nu. Människorna runt omkring mig är fina, min lägenhet är fin ( fast inte köksgolvet, det har inte följt med i den allmäna finperioden, det är fortfarande skitfult).
Mellansyrran har storshoppat. På lördagen hittade jag soffan jag letat efter, men inte vetat vart jag skulle hitta den och så plötsligt stod den bara där, mitt framför mig, precis som en blixt från en klar himmel. Eller iaf nästan, jag fick åka runt och leta i ganska många möbelaffärer först, men det är historia nu för soffan är inhandlad och beställd. Den kommer hem om sisådär en två veckor. Och det bästa av allt är att efter att jag köpt den så åkte jag hem och mätte utrymmet där den är tänkt att stå, och den får plats också....Andra människor mäter först, men inte jag. Jag tycker det är bättre att handla först:)På söndagen var det dags igen. Har fått nog av att endast ha en frysfack. Det funkar liksom inte när man har en miniman som ofta är hungrig. Det måste liksom finnas mat på lager och då räcker inte en kylskåp lika stort som en minibar och ett frysfack som rymmer en påse med frysta grönsaker. Men nu är det inhandlat och klart och levereras på onsdag, nice!! Och här någonstans så kommer elektrikern in i bilden, eller i köket, för det var där han höll till. Dessvärre är det ju så att det krävs en kontakt för att kunna ha ett fungerande kylskåp. Hm jag hade inte det men jag har mål i mun så när vi hade en elektriker på jobbet frågade jag rätt och slätt om inte han ville sätta upp en kontakt åt mig....Ärligt talat så vart han sådär glad, dvs han hoppade inte högt iaf. Men så dök han upp här iallafall. Jag trodde att det bara skulle vara att sätta upp en kontakt, men nja det var nog inte så lätt som jag trott. Jobbet skulle ta en timme, men det tog tre.....under tiden han jobbade satt jag på diskbänken och kommenterade hans jobb. Ojade mig lite när det blixtrade och talade om att han var duktig när lampan lyste!!! Jag tror han skulle vilja ha med mig på jobbet varje dag....Första timmen muttrade han mest, men sen blev han lite gladare av sig. Ja, menar tre timmar i samma kök som en mellansyrra som underhåller vad annat kan han bli....Det slutade med att han fick dra om elen i köket, och jag fick en ny kunskap, numera vet jag nämligen att elen ligger i stora hål i väggen, som rör med massa elsladdar i. ´Tänk vad man kan lära sig

1 kommentar:

  1. Du kanske behöver dra om all el??? Tänk att få hålla denne man sällskap en hel dag, något att satsa på kanske!

    SvaraRadera