Om mig

stockholm
Detta är en mellansyrras bekännelser..... Jag är mellansyrran. Jag tycker om: att skriva, prata, diskutera, dricka kaffe,sport Jag älskar: min familj och mina vänner Speciellt med mig: är otroligt glömsk och jag växlar i mitt humör rätt snabbt. Blir arg lika fort som jag blir glad eller ledsen. Dock sällan sur. Är en fantastisk bilförare, tutar och svär åt alla som inte kör lika bra. Meriter: Diskbråcksopererad. Är precis lika snygg som på min bild, kameran ljuger aldrig. Förväntar mig att bli behandlad som den prinsessa jag är! Dessutom ägnar jag en hel del tid till att rota runt och snoka bland andras bloggar....

söndag 12 juli 2009

3 tv apparater och en box

Dagen i går blev inte som jag tänkt mig. Drog till gymmet för att konstatera att det är sommarstängt på lördagar. Hem och lämna bilen och ut i joggingspåret istället. Efter en mycket skön och skitjobbig löprunda ville jag bara ut igen. Orkade inte springa mer så jag tog cykeln ut i skogen och plockade blåbär. Två timmar senar och med fantastiskt ont i ländryggen hade jag fått ihop mer än tillräckligt för en paj. Måste ha fått några superkrafter för en timme senare var pajen klar och middagen stod på bordet. Det doftade ljuvligt från det grillade köttet. Minimannen och jag käkade som vi aldrig hade sett mat förut.
När vi skulle kolla på tv blev det däremot bekymmer. Vi har 3 st tv apparater hemma. Vardera i sovrummen och en i v-rummet. Däremot så har jag blivit påtvingad en sån där ful box för att kunna se kabeltv. Vi har bara en sån, vilket naturligtvis ska räcka till en familj på 2 personer. Klockan 8 var det inge bekymmer. Vi båda bojkottar sommarkrysset, så det blev en gammal fotbollsmatch som vi säkert sett förut. Men runt 9 började flera filmer. Jag ville se ondskan och minimannen king kong. Försökte övertala minimannen om att ondskan är en kanonfilm, men han hävdade att king kong också fått högsta betyg och det hade han ju rätt i.
Eftersom jag är som jag är så fick han sin vilja igenom. King kong är säkert en toppenfilm men jag orkade inte ge den en chans. Efter en stund gav jag upp. Gick in till mig vid halv tio och knäppte på ondskan som gick på 4:an och därmed kunde ses i sovrummet. Minimannen kom efter en liten stund och tillsammans kollade vi klart på filmen. Efteråt var han helt tagen. Innan han kunde gå och lägga sig var vi tvungna att diskutera filmen, vad som gör människor så elaka och om det verkligen var så förr osv osv. Det är kul att minimannen har blivit så stor att man kan ha riktiga diskussioner. Han drar egna slutsatser och reflekterar, skithäftigt tycker jag. I bland undrar jag om alla föräldrar känner sån stolthet för sina barn? Att ha en miniman är verkligen en gudagåva. Jag önskar att alla fick känna den lyckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar