Om mig

stockholm
Detta är en mellansyrras bekännelser..... Jag är mellansyrran. Jag tycker om: att skriva, prata, diskutera, dricka kaffe,sport Jag älskar: min familj och mina vänner Speciellt med mig: är otroligt glömsk och jag växlar i mitt humör rätt snabbt. Blir arg lika fort som jag blir glad eller ledsen. Dock sällan sur. Är en fantastisk bilförare, tutar och svär åt alla som inte kör lika bra. Meriter: Diskbråcksopererad. Är precis lika snygg som på min bild, kameran ljuger aldrig. Förväntar mig att bli behandlad som den prinsessa jag är! Dessutom ägnar jag en hel del tid till att rota runt och snoka bland andras bloggar....

lördag 25 juli 2009

bio, nakna män och svindyr glass

Fick häromdagen låna mig guddotter, ja har nämligen en sån. Vuxenpoäng så det skriker om det. Min guddotter är gudomlig och det är skitkul att ha en sån! Man behöver nämligen inte vara så vuxen ( syrran glömde nog den biten när hon valde mig som gudmor). Jag och M som är 13 tycker om ganska mycket lika saker. Vi var och shoppa, sen gick vi på bio och såg Bruno, lite extra kul eftersom vi har österrikiskt påbrå. Jag blev besviken. När jag såg Borat första gången skrattade jag så tårarna rann. Det gjorde jag inte den här gången. Vissa grejer var skitkul, men det blev lite för mycket även om jag har sjuk humor. När man ser filmen kan man ju it låta bli och fundera på hur jävla sjuka människor är (eller amerikanare), naturligtvis har de ju plockat ut de värsta idoterna men ändå. Folk är fan mer rubbade i skallen än vad man kan ana. Efter bion hade det börjat regna. Men vi var båda sugna på ett kvälldopp, så vi tog racerbilen till hellas. Väl framme och försent för att vända så såg vi hur en kille typ 30 stod och bytte om. Stackarn hade väl inte väntat att någon hade tänkt att göra honom sällskap klockan nio en regning vardagkväll.
Här blir jag supergenerad och vill bara dö. Det spelar ingen roll vem det handlar om men jag har lite svårt för nakenhet. M började stampa med foten i marken för att han skulle se oss och skyla sig, men han tittade bara upp och sa hej. Jag låtsades att jag hade hade sett något superspännande på marken som jag absolut var tvungen att glo på. Den nakna mannen fick tillslut på sig ett par shorts och jag kunde höja blicken och hälsa tillbaka. Sen badade vi. M och jag dök och hoppade och simmade och hade så himla kul. Nakenmannen ville också vara med och hoppa, men han var för feg för att klättra upp och dyka. Ha ha.
Nakenmannen gav upp badandet först och tur var det för aldrig i mitt liv att jag hade bytt om m han i närheten och då kanske jag hade frysit ihjäl där i vattnet eller åtminstone med min tur fått kallbrand...... Sen när vi gick till bilen sa M att han hade flirtat med mig. Jag undrar om jag har blivit immun mot flirtandet eftersom jag inte märker det? Försäkerhetsskull, så vände jag bort blicken och stirrade på min bil eftersom nakenmannen satt i sin bil som om han väntade på någon eller något. Han får ju inte tro något.
Väl hemma blev det varma mackor, varm choklad och massa tjejsnack. Jag som har en jämnårig miniman märker verkligen skillnaden. Aldrig att minimannen skulle sitta bredvid mig i soffan och diskutera utseende, vilka kvaliteer en partner ska ha och framförallt aldrig sex. Kanske att det är den förmånen man får ha när man är gudmor och inte mamma. Kanske är det så att det är lättare att prata m någon som inte är ens egen mamma. Måste skaffa en gudmor till minimannen, eller kanske en gudfar?? Hjälp vem sjutton ska ta sig an honom. Han stackaren är ju it ens döpt. Inser ju nu att jag har varit en mkt oansvarig mamma som inte sett till att han får en sån där som ska göra roliga saker m honom, och kunna snacka skit om mig med. Om någon känner sig manad att ta sig an minimannen för typiska gudmor/farsgrejer ( fast utan gudbiten) så skicka ett mail.
Han är förresten hemma nu. Ordningen är återställd och jag har börjat leva ett riktigt liv igen. Hade längtat så mkt efter honom så jag hade köpt Ben & Jerry glass till honom för 100 spänn. Helt sjukt, glass är ju it speciellt gott. Men jag får väl kompensera för att jag it fixat en gudmor/far till honom. Kanske kan jag använda typ spraydate och andra kontaktannonssidor till att skaffa honom en sån??? ska fundera på det. Eller skulle det kunna missuppfattas?? Bäst jag låter bli.
Fick förresten en present av honom. Ett örngott där det står: världens bästa mamma och en toppen morsa! Ja blev helnöjd. I dag har vi handlat mera. Vi har nu världens diskussionern om märkeskläder eller inte. Tycker han är för liten för att bry sig om det, men exet hade en del och minimannen som älskade honom tog ju såklart efter. Två fel bara: 1 han är för liten, tycker det bara ser fånigt ut m 12 åringar som har Fred perry t-shirts. 2 min ekonomi är inte i den klassen. Vi kunde till slut enas om att jeans från HM dög bra, en piketröja från stadium var skitsnygg och slutligen en ziptröja i vctmaterial, alltså som man själv hade typ -86 var grymt snygg. Själv shoppade jag loss på en röd bikini, ett rödrandigt linne, och en tröjjacka som man ser ut som en isbjörn i. Å jag kännner redan nu hur jag kommer flytta in i min isbjörnströjjacka. Snart är det dags för middag hos H m familj. Sen bär det av i morgonbitti vid halv sju mot skara sommarland. Var inne och kollade på hotellet där vi ska bo, det ligger en bit ifrån men ser så mysigt ut!
Dagens bekännelse: Minimannen tycker att jag ska träffa en ny kille så han kan få ett syskon. Jag frågade honom om han tyckte att jag skulle gå runt m ett plakat där det stod: kille mellan 31-35 sökes för syskonproduktion. ¨Då höll han på att dö. Inte för det där med plakatet utan för att jag hade sagt 31-35. En 35 åring kunde jag ju inte ha, det måste jag ju fatta själv, då är man skitgammal. Så bara så ni vet ni gamla 35 åringar, ni är skitgamla. ha ha. Enligt minimannnen är maxgränsen för min blivande kille absolut max 32, helst inte ett år över 31 då är man typ gubbe.

1 kommentar:

  1. Tackar för ikväll! Stackarns nakenmannen som flirtade och flirtade och du som tittade bort. Snacka om att kasta pärlor för svin, höj blicken nästa gång ;-)

    SvaraRadera