Om mig

stockholm
Detta är en mellansyrras bekännelser..... Jag är mellansyrran. Jag tycker om: att skriva, prata, diskutera, dricka kaffe,sport Jag älskar: min familj och mina vänner Speciellt med mig: är otroligt glömsk och jag växlar i mitt humör rätt snabbt. Blir arg lika fort som jag blir glad eller ledsen. Dock sällan sur. Är en fantastisk bilförare, tutar och svär åt alla som inte kör lika bra. Meriter: Diskbråcksopererad. Är precis lika snygg som på min bild, kameran ljuger aldrig. Förväntar mig att bli behandlad som den prinsessa jag är! Dessutom ägnar jag en hel del tid till att rota runt och snoka bland andras bloggar....

måndag 20 juli 2009

Vad händer med mitt hår under natten?

Godmorgon kära blogg. Vaken tidigt i dag också. konstig känsla i kroppen, jag känner mig liksom utvilad? När jag gick upp så passerade jag en spegel i hallen. Då undrar jag vad som hänt med mitt hår!När jag går och lägger mig ligger håret som det ska. Då jag har ganska långt hår, hänger det rakt ( efter att ha plattat det frenetiskt varje morgon) ner över rygg och axlar. Sen händer något under nattens timmar,och det slår aldrig fel. För när jag vaknar på morgonen så har jag inte längre mitt hår. I stället har någon slängt på mig en blondtrollperuk medans jag sov. Håret står åt alla håll och kanter vilket är rätt märkligt med tanke på tyngdlagen som borde göra att håret hänger. Luggen är inte längre en lugg, utan en kort tuperad tofs som står rakt upp. Har den lilla saten som varit där under natten varit på riktigt dåligt humör kan jag inte ens borsta ut håret. Då blir resultatet bara att jag mer ser ut som någon som totalt misslyckats med att se ut som en hollywood skådis från 30-talet. Dvs volymen som tillkommit är fantastisk, och vågorna som är i mitt huvud ser ut som en misslyckad permanent. Ta mig tusan, det är dags att sätta upp en videokamera och ta reda på den lilla saten som kommer och förstör varje morgons arbete. Å när jag får tag på honom då jäklar ska han få.
Hade besök av bästisen i går. Hon är barnledig och hade sin ömma på besök. Vi fikade och sen var det dax för träning. Fattar inte vad Högdalshallen håller på med? Varje gång jag åker dit är det stängt. Har nu efter att ha gjort samma miss ett antal gånger lärt mig att lördagar under sommaren håller de stängt. Men vad är det för jävla tider de har på söndagar??? Jag var där vid 12 och då är det inte öppet. Söndagstiderna under sommaren för er som undrar är nu från kl. 15.00. I bland hajar jag inte nåt. Allt annat i hela jäkla landet stänger tidigt på söndagar, medans gymmet inte öppnar förrän kl 15?? Det var bara å vända hemmåt och åka tillbaka senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar