Om mig

stockholm
Detta är en mellansyrras bekännelser..... Jag är mellansyrran. Jag tycker om: att skriva, prata, diskutera, dricka kaffe,sport Jag älskar: min familj och mina vänner Speciellt med mig: är otroligt glömsk och jag växlar i mitt humör rätt snabbt. Blir arg lika fort som jag blir glad eller ledsen. Dock sällan sur. Är en fantastisk bilförare, tutar och svär åt alla som inte kör lika bra. Meriter: Diskbråcksopererad. Är precis lika snygg som på min bild, kameran ljuger aldrig. Förväntar mig att bli behandlad som den prinsessa jag är! Dessutom ägnar jag en hel del tid till att rota runt och snoka bland andras bloggar....

tisdag 7 juli 2009

Nej, skjut inte på mig

När jag kör bil kör jag mer än gärna fort. Inte fort som en galning utan bara så att den där lilla frihetskänslan kommer fram, och då gärna med hög musik.
Detta gjordes även i morse på väg till jobbet.
Min hemlighet är att jag även sjunger i bilen, aldrig när jag har medpassagerare då min ljuva stämma inte lämpar sig för några andra mänskliga öron utom mina egna! Så när Milo kom på radion så var det ju dags att skruva upp volymen till max. Om någon skulle ha sett mig då skulle jag nog blivit tagen för både det ena och andra. Någon såg mig. Någon var farbror polisen. Tyvärr hann jag inte uppmärksamma min idol i tid, men när jag fick syn på honom placerades min fot på bromsen, och när jag åkte förbi honom hade jag förhoppningsvis kommit ner i 80km/h på denna 70 väg. Jag såg hur han riktade sitt hemliga vapen fartkamerapistolen mot mig och jag kände mig så dum. Jag riktigt skämdes. Min högsta dröm är ju att själv bli polis och så kan jag inte ens hålla hastigheten på en 70 väg. I bland är jag en riktig ögontjänare. Jag började fundera på hur mycket böter det skulle bli, fan i förrigår 3000 på minimannens cykel och i dag 3000 för fortkörning. Hoppas att polisen har lite medlidande för en stackars ensamstående mamma som precis har köpt en cykel. Han kanske kan tycka att en hundring räcker??? Kanske ska ringa konstapeln och förklara för honom att jag och minimannen faktiskt tänkt åka till Skara och behöver pengarna där!!!:) vad tror ni? Fr.o.m nu ska jag bara köra laglydigt eller ialla fall när konstaplarna är i närheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar