Om mig

stockholm
Detta är en mellansyrras bekännelser..... Jag är mellansyrran. Jag tycker om: att skriva, prata, diskutera, dricka kaffe,sport Jag älskar: min familj och mina vänner Speciellt med mig: är otroligt glömsk och jag växlar i mitt humör rätt snabbt. Blir arg lika fort som jag blir glad eller ledsen. Dock sällan sur. Är en fantastisk bilförare, tutar och svär åt alla som inte kör lika bra. Meriter: Diskbråcksopererad. Är precis lika snygg som på min bild, kameran ljuger aldrig. Förväntar mig att bli behandlad som den prinsessa jag är! Dessutom ägnar jag en hel del tid till att rota runt och snoka bland andras bloggar....

tisdag 28 juli 2009

Minisemester

Jag och minimannen har varit på minisemester. Vi tog den lilla svarta racerbilen och drog ner till Skara för att gå på sommarland. Men va kul det var. För alla er som har barn och alla er som gillar att åka vattenrutchbanor ( stavas det så? orkar it kolla upp) så är det så jäkla kul. Eftersom jag är lika barnslig som de flesta under 14 så hade jag minst lika kul som minimannen. Vi hade bestämt oss för två dagar på sommarlandet men efter att ha varit där 1 dag snurrade det så mycket i mitt huvud att det fick räcka. Så vad gör man då i Skara när man besökt sommarlandet? Fel svar, för man gör ingenting!!! Där finns nämligen ingenting, mer än vårt fina hotell. Sorry alla skarabor, men till och med jag som inget hellre vill än att flytta från stan skulle dö därnere av tristess. Vi gick på stan och det tog ca 10 minuter. Vi åkte förbi mc donalds, men stannade it då vi hade käkat hamburgare förra veckan, och eftersom det enda kvällsöppna förutom den amerikanska snabbmatskedjan var ett sunkigt kinaställe så käkade vi middag på hotellet restaurang. Det var gott och supertrevligt. Dagen efter så gick vi ner till receptionen och frågade om vad vi kunde göra. Göteborg var inget alternativ eftersom vi gjort den staden för nyligen, då återstod två grejer: Borås djurpark eller Ullared??? Alltså visst gillar jag djur å så men minimannen är snart 13 och har jag tur kan jag tvinga m honom på skansen om jag hotar honom först;) Det andra alternativet Ullared hade jag bara hört om. Någon typ motsvarighet till galne gunnar som fanns förut, nu heter det väl rusta. Tjejen som jag pratade med lovade att det absolut var värt ett besök och att allt var skitbilligt där. Billigt är ju alltid kul. Dessutom var det bara 15 mil dit och jag fick en vad jag trodde var en bra väg beskrivning.

Vi satte oss i bilen och sen började helvetet. Vet ni hur jävla långt det är dit från skara, fuck att det var 15 mil, det var 20 och dessutom var vägarna it byggda för att köra till Ullared, utan det är någon ful fan som har byggt den vägen för att alla galna stockholmare ska köra åt helvetes fel. Någonstans efter Borås insåg jag att jag missat någon avfart så bara där blev det 5 mil extra. Efter många om men och ett par svordommar så var vi framme. Där var nästa fel. Parkeringsplatsen var full av andras bilar. Vart fasiken skulle jag ställa racerbilen? Som tur var fanns det en parkeringsplats där alla som har en större bil än min kunde glömma att få plats, men med en liten bil och en himla snygg parkering så kunde vi låsa och vandra ner mot detta gigantiska område. Nu till det sjuka. Ett par 100 människor stod i kö till något. Nyfiken som jag är var jag tvungen att fråga en tant vad alla väntade på. Ok lyssna noga nu. Alla dessa människor som stod med sina kundvagnar i en ofantligt lång kö som sträckte sig typ till parkeringen stod och väntade på att få komma in på detta varuhus! 2o mil, en tur runt i borås, en liten avstickare till någon annan liten håla för att komma till en kö som var flera hundra meter lång. Vad fan har jag gjort i mitt förra liv eftersom någon straffar mig i ett. Aldrig i livet att jag skulle vänta på att få gå in i en affär i flera timmar, dessutom så regnade det. Som tur var fanns det lite outletbutiker runt omkring så jag å minimannen besökte dessa för att inte hitta något alls att handla. KUL, not! Det enda som var lite roligt var att det fanns en erotik outlet där. Alltså inte för att jag skulle besöka den i minimannens sällskap, men det var kul å se hur människor beter sig i närheten av en sån affär. Ha ha skulle velat filma folket som var där, vilka amatörer! Sen lyckades jag utan att det var meningen tränga mig in i kön till Gekås. Hur det gick till vet jag it men bara att stå i kön var en upplevelse. Alla mina fördomar om folk besannades på en gång. Det finns tydligen oskrivna regler hur man står i kön till Gekås, hur man går i kön och vad man gör och inte gör i kön. Jag bröt mot alla regler, mer säger jag it, men att fota campingfamiljerna som har laddat för fullt för detta besök, med tre vagnar och turkosa overaller var it populärt. Efter bara 1 timme var det vår tur å gå in. Vad fan ska man säga? För er som aldrig varit där kan jag bara säga att: ta 10 överskottslager och sätt dit ( föreställ dig campingfamiljer med skrikiga ungar, par som borde ha skilt sig för flera år sen, tanter med hemmapermanent, bönder med mustach och jeans upp till hakan,) lite folk som trängs med sina 38 kundvagnar var, och blanda det med julrean som skyltar med halva priset på allt så har du Ullared i en liten ask. Jag och minimannen gjorde ett tappert försök och kom ut med följande: 2 tandborstar, ett pkt plåster, en almanacka till mig, och 1 balsam ( jag hade glömt mitt i sthlm). Mmmm va kul det var. Vill ni fortsätta vara lyckliga i era liv? Bra åk aldrig dit. Sen var det dags för 20 mil tillbaka till hotellet, ja ja en upplevelse rikare iaf. I dag testade vi Sveriges största( och enda?) äventyrsgolf. Typ spela minigolf på riktiga golfbanor i miniatyr, alltså med bunkrar, vattenhinder osv. Jag gillar it golf, men minimannen gör så det var bara å spela. Jag vann, jag är nya Tiger W, visste it att jag hade dessa dolda talanger. Sen var d dax att åka hem. Lilla fina bilen går alldeles utmärkt i 140, och jag hann sänka farten vid alla fartkameror, jag är så duktig! Tror bilen ska få vila lite nu. 120 mil på 2, 5 dagar. Dessutom är jag faktiskt lite less på å köra. Hann bara komma innanför dörren innan bästisen M kom hit. En snabb fika, nu väntar gymmet och sen är det sängdax för mig. Jag är TRÖTT!! men kul var det.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig semesterskildring!
    Läste du artikeln om Ullared i DN idag? :)

    SvaraRadera