Om mig

stockholm
Detta är en mellansyrras bekännelser..... Jag är mellansyrran. Jag tycker om: att skriva, prata, diskutera, dricka kaffe,sport Jag älskar: min familj och mina vänner Speciellt med mig: är otroligt glömsk och jag växlar i mitt humör rätt snabbt. Blir arg lika fort som jag blir glad eller ledsen. Dock sällan sur. Är en fantastisk bilförare, tutar och svär åt alla som inte kör lika bra. Meriter: Diskbråcksopererad. Är precis lika snygg som på min bild, kameran ljuger aldrig. Förväntar mig att bli behandlad som den prinsessa jag är! Dessutom ägnar jag en hel del tid till att rota runt och snoka bland andras bloggar....

tisdag 7 juli 2009

Mellansyrran leker röris

Efter att under en ganska lång tid gått igenom ganska mycket jobbiga saker i mitt liv tänkte jag berätta om något positivt. Men först ett stort tack till alla som läst mina bloggar, stöttat, skickat varma hälsningar och delat med sig av egna erfarenheter och över nätet stöttat mig. Men nu har jag nu bestämt mig för att även blogga om mitt vardagsliv. Först funderade jag länge och väl om vem som skulle vilja läsa om så banala saker som en förpubertal miniman, ett ganska vardagligt liv utan så mycket extra vaganser, osv, sen bestämde jag mig för att skriva i vilket fall, det här är ju min blogg och mitt liv, läs gärna eller strunta i det. Du väljer själv. Dag ett i en mellansyrras nya liv. Vaknade och insåg till min förtvivlan att kaffefiltrena var slut. Att behöva vakna utan kaffe finns inte och då jag såg att minimannen redan var vaken försökte jag muta honom att gå till konsum. Det gick sådär. Trots en mycket noga uppfostran, med jättemycket kärlek så vägrade han att gå. Sur som en citron satte jag upp mitt oreda till hår i en tofs och drog på mig dojjorna. När jag kom ut såg jag lilla fina bilen stå där och vänta på mig då blev jag lite gladare. Det tar mig sju minuter å gå till konsum och det kändes väldigt långt...ibland är jag lat Ringde sen till nya tjejen som ska börja jobba på mitt jobb. Hon hade inte skrivit på sitt anställningsavtal och skulle resa bort på¨semester så det var jag tvungen att fixa. Åkte förbi där hon bodde och fick det påskrivet. Det efterlängtade kaffet var klart när jag kom hem och jag satte mig på balkongen för att avnjuta min svartflytande drog, när jag upptäckte att balkongen var smutsig. Har om jag inte har skrivit det förr en riktig fobi för smuts. Hatar allt som är skitigt. obs detta gäller endast i mitt eget hem. Har fått förklarat för mig att min städmani hänger ihop med att inte kunna kontrollera livet runtomkring. Dvs ju mer jag grubblar och funderar på saker, desto mer städar jag hajar ni? ja ja skitsamma, det var bara att börja skura. När jag två timmar senare var klar duschade jag och upptäckte till min stora fasa att vattnet från handfatet rann ner väldigt sakta. JAHA, då var det bara att börja skruva då. Skruva bort rören var inga problem, rengöra var lätt som en plätt, men att få tillbaka skiten på rätt plats igen utan att det rinner vatten överallt i badrummet visade sig vara svårare än statistikdelen på högskoleprovet. Den som konstruerat detta jävla virrvarr av rör kan tamigtusan komma hem till mig och fixa ihop detta. Kom fram om du vågar lämnade allt på golvet och insåg att det går fantastiskt bra att borsta tänderna i duschen. Problem är visserligen till för att lösas men inte just då! Åkte sen förbi min arbetskamrat H och fick träffa hennes fantastiska familj. Tre små skitungar som var så söta så man ville käka upp dom. Dessutom var hennes man också jättetrevlig, ett litet stung av avundsjuka växte hos mig. Men inte värre än att jag kände mig glad för hennes skull, hon är super go tjej. (Fast kunde inte den stora herren varit lite mer rättvis när han fördelade sina kunskaper, hon bor gudomligt, har tre fantastiska barn, en trevlig man, och dessutom lagade hon skitgo mat,)......kvällen försvann i ett nafs och jag hade supertrevligt. Jag och minimannen provade hur fort bilen kunde gå på vägen hem. Vi kom upp i 140 sen skakade den och jag sänkte genast till laglig hastighet. Jag gillar verkligen min lilla svarta pärla.

3 kommentarer:

  1. Tyckte väl att jag såg ett välbekant ansikte på H:s blogg - och så hamnade jag här :) Kul att du också bloggar!

    Vem är den nya tjejen på jobbet, förresten?

    SvaraRadera
  2. ja, man fick ju byta blogg. Har hållt till på netlog förut!!
    Ny tjej ass. till elev i år 1. verkar super trevlig. Allt väl me du?

    SvaraRadera
  3. Visst är dessa små bilar underbara. Min blåa favorit är inget jag vill byta ut heller ;-)) Hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera