Om mig

stockholm
Detta är en mellansyrras bekännelser..... Jag är mellansyrran. Jag tycker om: att skriva, prata, diskutera, dricka kaffe,sport Jag älskar: min familj och mina vänner Speciellt med mig: är otroligt glömsk och jag växlar i mitt humör rätt snabbt. Blir arg lika fort som jag blir glad eller ledsen. Dock sällan sur. Är en fantastisk bilförare, tutar och svär åt alla som inte kör lika bra. Meriter: Diskbråcksopererad. Är precis lika snygg som på min bild, kameran ljuger aldrig. Förväntar mig att bli behandlad som den prinsessa jag är! Dessutom ägnar jag en hel del tid till att rota runt och snoka bland andras bloggar....

tisdag 7 juli 2009

Rörmokare, hantverkare, målare, cykelmontör sökes

Ok nu får det vara nog. Häromdagen stod jag och skruvade ihop skithelvetes jävla rören i badrummet för att det hade blitt stopp någonstans. Nåt äckligare får man leta efter. Det spelar ingen roll att förmodligen var mina egna hårstrån och diverse hudavlagringar som låg där som en grå sörja. Jag vill inte göra det igen. I går var det dags igen. Minimannens cykel har blivit stulen under natten, trots godkänt lås osv. Han var på väg ut å cykla m kompisar, men kom istället inrusande och slängde cykelhjälmen i golvet (hoppas det kändes lite bättre då minimannen....) så att den sprack. Sen kom tårarna och det är inte ofta. Men cykeln var rätt ny och han vet att man inte bara får en cykel hur som helst och speciellt inte när semestern hägrar. Nu hänger jag framför varenda sida som säljer beggade cyklar för att få tag i den jäveln som snott den. Då lär han/hon få veta att han lever. Fan ta dig din skithög nog om detta, jakten efter ny cykel påbörjades. Att ha en 12 åring hemma ensam på dagarna när mamman jobbar utan att kunna hänga med polarna till badet, fotbollsplanen osv kändes inte ok. Vi hittade tillsist en som var shysst och till ett ok pris. Det är bara det att den levererades i kartong ok att ikea monterar ner allt till molekyl storlek och man vet att det tar minst en hel arbetsdag för att få ihop skiten men en cykel. Frågade lite snällt och passade dessutom på att blinka frenetiskt med mina långa ögonfransar om det inte var möjligt att få den ihop satt. Jooooooo visst självklart, du kan hämta den om 9 arbetsdagar. Hallå ser inte du att jag är en fantastisk ensamstående 31 årig mamma med en ännu mer underbar miniman som behöver hjälp nu???????? Han såg inte det. Jag tackade och bar ut paketet och när vi tillsist hade fått in kartongen i bilen satt vi som klistrade vid framrutan. För första gången saknade jag min gamla bil. Den var visserligen sååååååååå ful men praktisk. Väl hemma påbörjades skruvandet. Jag har faktiskt en egen verktygslåda, den består mest av saker man fått gratis från ikea, men även en hammare och skruvmejsel. Vet ni hur svårt det är att få ihop en 21 växlad cykel? prova inte är mitt heta tips. Vänta hellre 9 dagar på att ett proffs gör detta, alternativt ring en vän!! När jag står där och är som skitigast och svettigast och mest irriterad över att cykeln kom i delar sägar min fantastiska unge: Det är nog många som är avundsjuka på dig mamma. Jaha svarar jag varför då? Jo för du är både ung, kan så mycket, till och med laga rör och skruva ihop cyklar, sen är du ung och snygg och snäll också. Det är inte mina kompisars mammor. Men vad säger man då? helt plötsligt var cykeln färdigmonterad och med nyinköpt hjälm drog minimannen ut på nya äventyr. Men nu vill jag faktiskt inte vara duktig längre. Jag önskar mig en rörmokar, målare, snickare, cykelmontör eller bara nån som åtminstone kan dela detta med mig.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar