Om mig

stockholm
Detta är en mellansyrras bekännelser..... Jag är mellansyrran. Jag tycker om: att skriva, prata, diskutera, dricka kaffe,sport Jag älskar: min familj och mina vänner Speciellt med mig: är otroligt glömsk och jag växlar i mitt humör rätt snabbt. Blir arg lika fort som jag blir glad eller ledsen. Dock sällan sur. Är en fantastisk bilförare, tutar och svär åt alla som inte kör lika bra. Meriter: Diskbråcksopererad. Är precis lika snygg som på min bild, kameran ljuger aldrig. Förväntar mig att bli behandlad som den prinsessa jag är! Dessutom ägnar jag en hel del tid till att rota runt och snoka bland andras bloggar....

tisdag 14 juli 2009

Två syrror på grönan

I går kom minimannens bästa kompisar hem från landet. Så vid 11 snåret hade jag tre 12 åriga grabbar i hemmet. Att höra dem bröla om vilket lag som är bäst ( polarna hejar på AIKoch minimannen är ju såklart Hammarbyare) det är helt underbart. Efter att ha fixat pannkakssmeten till killarna så var det bara att fly fältet. Min storasyrra kom förbi, helt barnledig för en gång skull så vi drog iväg och käkade lunch utan barn. Det är faktiskt ganska lyxigt att få ha sin storasyrra ifred. För även om hennes barn är lovely och min miniman likaså är det så nice att få en stund själva. Vi är inte så lika min syrra och jag, men vi delar den familära sjuka humorn och kan vara rätt impulsiva båda två. Så efter lunchen drog vi iväg till Grönan för en femkamp. Vet att syrran inte gillar köra bil i stan så vi tog min bil. Efter att ha snurrat runt Djurgården typ 27 varv på jakt efter parkering hittade vi till sist en. Sen körde vi järnet.
Vem som vann???? ja hade man fått en guldmedalj så hade den hängt kring min hals!!
Nu är klockan 9 och vi har fått besök av min älskade vän M yngsta barn. Han smög in till minimannen och väckte honom jätteförsiktigt. Sen satte han sig i mitt knä och frågade om inte vi kunde spela minimannens bilspel. Så nu sitter vi alla i soffan, de spelar x box och jag sitter bredvid och kollar på, Jag fattar inget av spelet men hejar som tusan och talar om för dom hur impad jag är. Lilla S som är 5 år gillar verkligen minimannen. Dom kramas och skojar hela tiden. Mammahjärtat blir alldeles varmt.

1 kommentar:

  1. Hade jag fått gissa så hade det varit du som gått segrande ur leken, med din envishet och ditt tålamod kan inte ens några larver överleva hammarslagen på grönan. Ses snart!

    SvaraRadera